tisdag 8 september 2009

Barnens möjligheter

I helgen gav jag alla barnen en möjlighet att få följa
med mig till Stockholm till sommaren - men barnen ska själv spara till resan och fickpengar - blir minst
2000 kr/per barn, ingen förälder ska betala resan. Brorsans dotter ska sälja aftonbladet samt jultidningar. Sonen Erik har redan pengar till resan han sparar bra och säljer nu jultidningar - det är ett bra sätt för barnen "att själva kunna ta ansvar för vad man vill göra" - och vill man tillräckligt så fixar man det. Så vi får se hur många barn jag får med mig efter skolavslutningen till sommaren.
Om en liten stund så ska jag ställa mig vid spisen och fixa middagen innan vi går över till mamma som fyller år idag...Grattis kära mor på din födelsedag..

Ha det gott alla - och barn jobba på...kram CatthieEn söt vas som mormor haft - ser ni den söta ängeln på den, kameran är inte allt för bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar