lördag 21 november 2009

"köks häxan - sålde vi i butiken jag hade en gång i tiden - present & hantverksbodan"

Hej alla underbara bloggare och alla ni andra, så är det lördag och det blev en liten sovmorgon vi har nästan alla barnen hemma vilket känns skönt. En lugn morgon jag och minstingen åt frukost - pratade samt ritade lite. Nu har vi inhandlat lite smått och gott till middag och kvällen.

Jag har sökt med ljus och lykta över inlägget någon av er här ute skrev - det var en son som hade bakat ett bröd - hmm det skulle jag prova att baka men hittar ej igen det, så vet ni vilket det är så hojta till. Jag har ialla fall bakat bröd på morgonen "nyttigt"


Så nu ska här lyssnas på lite julmusik...

kramar till er alla/Catthie



(dottern ritade denna drake som kommer upp ur en bok, hon lämnade in en berättelse och där ingick draken...)

9 kommentarer:

  1. Så duktig din dotter är på att måla. Hoppas du får napp på receptet. Ha en skön kväll!
    Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!

    jag tror att det var ett bröd som jag också fastnade för...om det var det som de hade klickat ut i en avlång bakform?..
    Kommer inte heller ihåg vart men jag kopierade det då och mailade det till mig.. så jag har det :).. du får detta nedan..(hoppas att det är rätt bröd)

    Recept:
    8 dl havregryn
    1 dl mörk sirap
    5 dl rågsikt
    5 dl filmjölk
    2 matskedar brödkryddor
    1 tsk bakpulver
    2 tsk bikarbonat
    Blanda allt och häll i en avlång form. Grädda längst ner i ugnen ca1,5 timme på 175 grader.

    Kraam Sanne!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittar receptet du efterlyser..

    Fin teckning din dotter gjort...

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Woow .. vilken fin teckning hon har gjort ..den var ju kanon fin :D
    hon har ju stor talang :)
    Det är flera st som håller på att baka bröd .. var det något speciellt bröd du var ute efter?
    Idag har vi haft sol .. roligt att få se hur en blå himmel kan se ut igen :) ha en fin lördag
    kram :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad roligt att du hittade till min blogg :o) Jag älskade filmen! Har läst alla Twilight böckerna och fullkomligt älskade dem! Din dotter är ju JÄTTE duktig på att teckna! Verkligen! Vilken konstnär. Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll. Kram Carolina

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Så duktig hon är på att rita! Önskar dig en skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. yes det receptet var det - ännu mer att baka :)
    tusen tack

    SvaraRadera
  8. Vad skönt med lite sovmorron.Vad duktig du är på att rita.Vad skoj att du fick receptet du ville ha.ha en skön kväll vännen och en härlig söndag kramizar Rita.

    SvaraRadera
  9. Hej Catthie
    Kan det vara mitt bröd från något av veckans inlägg ( 16/11)? Men jag hade skrivit fel. Det ska bara vara 1 msk brödkryddor. INTE 2 som jag skrev
    KRAMIS

    SvaraRadera